Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Tomelilla IF P-03/04

20 februari 2016

P03 Tomelilla IF

Referat: P03 Sjöbo IF - P03 Tomelilla IF

Har blivit sent referat från matchen, fingrarna har precis tinat upp! :)
Avfärd mot Sjöbo i lördags och sista gruppspelsmatchen i SkåneVM P03.

Innan match körde vi vår genomgång o bytade om till den svartröda dressen, kom ut på planen så var det bra vind och ville ha medvind i första. Vår lagkapten valde rätt sida på myntet vid slintslantningen och vind i ryggen fick vi samtidigt som det började komma snöblandat regn. Det sämsta vädret man kan tänkas!!

Matchen började bra, låg bra i postionerna dock saknades den sista viljan, dem sista stegen som gör att man vinner boll och kommer först in i situationen. Vilket medförde idag att de närmste randiga kring o vid bollen deltog medan övriga tyvärr blev för mycket bolltittande och lite mindre löpningar utan boll. Deras ledningsmål genomsyrar att vi var lite nonchelanta i vår överflyttning. Sjöbo kommer fram på vår vänstersida, de lyckas få till en spelvändning ut till vår höger och vi flyttar inte tillräckligt snabbt i sidled o pang 1-0 i den 20 minuten. Trots att vi inte var på tårna så var vi flertalet gånger innan och efter deras ledningsmål framme vid farliga läge, många gånger har vi läget men vill ha ett tillslag till eller dra en fint till innan vi kommer till avslut.

I halvlek försökte vi peppa igång våra genomblöta killar samtidigt som dem värmde händerna mot elementet som stod i omklädningsrummet.

Började med bra anfall direkt och bollen kommer in i straffområdet, vår randiga spelare går omkull, tyvärr så friar domaren, partisk som man är i vissa fall så hade man hoppats att domaren hade haft luft i lungorna och blåst straff i det läget. Upprinnelsen till deras 2-0 var lite missgynnade för vår del, närkamp vid vår kortlinje ända ute vid hörnflaggan, bollen tar på en Sifare ut, randiga spelaren spelar den till målvakt så att vi kan utföra en inspark, sjöbo-spelarna faller tillbaka, domaren pekar på hörna!. Sjöbo slår hörnan, vi nickar undan bollen utanför straffområdet, blir närkamp som är väldigt identisk som ovan fast tvärtom, sjöbo-spelare faller och domaren blåser frispark. Frisparken reder vi ut, bollen rullar ut till straffområdet och där står en spelare som får på ett bra placerat skott nervid stolpen som går in i mål.
Tungt!, Killarna kämpar nu på och skapar riktigt bra lägen till en reducering, vi har flyttat fram utgångspositionerna men bollen vill inte in idag. Deras målvakt gör ett par svettiga räddningar, tippar bollen utanför stolpen eller så missar vi rent av målet när vi är framme!
Pang 3-0, skott precis innanför straffområdet efter en omställning.
Nattsvart, nu började killarna känna av kylan och modet avtog mer o mer som tiden rann på.
Pang 4-0, låg i luften, vi tappade bort varandra och blev längre o längre i lagdelarna.

Man är fullt medveten om att det är svårt att motivera sig när man ligger under med 4-0 och snöregnet piskar mot ögonen!

Skall vi summera SkåneVm så har ni gjort en fantastisk resa på denna korta tid.
Vi har förmedlat vår spelidé till er och ni har tagit det till er och genomför många matcher helt kanon såväl som försvarsmässigt o anfallsmässigt.

Vi ser fram emot seriematcherna, där vi ledare kommer stå o mysa och tänka
-Detta är våra randiga pågar som vet hur fotboll skall spelas! :)

Forza TIF!!

//Ledarna